Dulčićeve košljunske boje

U nedjelju 11. lipnja u Katedralnoj riznici u Krku otvorena je, po treću godinu zaredom, nova izložba. Ove godine ona nosi naslov Dulčićeve košljunske boje.

Program je vodio krčki župnik vlč. Anton Valković a sastojao se od izlaganja mons. Zvonimira Seršića, voditelja Ureda za crkvenu umjetnost i kulturna dobra Biskupije Krk te fra Diega Deklića, gvardijana franjevačkog samostana na Košljunu.

Mons. Seršić koji je, uz krčkog župnika, osmislio i postavio ovu izložbu, predstavio je ovogodišnji postav izložbe.

Uz stalni postav: dva kamena ulomka scholae cantorum  iz 9. st. Frankopanske pale, djela venecijanske radionice iz 1477. te Raspetog Krista s Marijom i Ivanom iz 1370., izložbu čine liturgijski predmeti iz 20. st., tragovi i uspomene na krčke biskupe i plod stvaranja u vremenu moderniteta i postkoncilskih promjena, te križni put akademskog slikara Ive Dulčića koji čini središnju temu ovog postava. Taj križni put koji privlači svojim ekspresionističkim izričajem i poznatim Dulčićevim bojama dolazi iz crkve Navještenja Marijina na otočiću Košljunu gdje se nalazi od 1961. godine.

Mons. Seršić zahvalio je svima koji su svoje ideje, kreativnost i trud utkali u nastajanje ove izložbe, bilo u osmišljavanju vizualnog identiteta, bilo u sakupljanju i postavljanju eksponata te poželio da izložba pomogne otkriti ovog modernog hrvatskog slikara i bude skromno priznanje njegovoj umjetničkoj, ljudskoj i vjerničkoj veličini.

Fra Diego Deklić ispričao je kako je Dulčićev križni put uopće stigao na Košljun te kakve su u početku bile reakcije na to moderno umjetničko djelo. Ovaj je križni put, kojeg je Dulčić naslikao 50-tih godina prošlog stoljeća, o. Vinko Fugošić, i sam akademski slikar, od početka prepoznao vrijednim te je smatrao da ga franjevačka provincija svakako mora kupiti za neki od svojih samostana. Budući da je košljunski križni put već bio dotrajao i ne osobite vrijednosti, košljunski su se fratri odmah zauzeli da ovaj križni put dobije svoj dom upravo na ovom otočiću.

Moderni stil slikanja u početku je izazivao sumnju hoće li i u kojoj mjeri biti prihvaćen od strane vjernika pozitivne reakcije posjetioca ubrzo su uklonile svaku zabrinutost. I ovaj križni put pokazuje „istančani ukus ondašnjih franjevaca za lijepo i vrijedno te želju da se, unatoč siromaštvu samostana, ne ostane bez ovog lijepog umjetničkog djela“, istaknuo je fra Diego.

Program otvorenja izložbe oplemenilo je pjevanje dječjeg zbora „Kapljice“ te solo izvedba Tomislava Franova na gitari.

(sa stranica Biskupije Krk)